dissabte, 1 de setembre del 2007

Capítol 7: El pagès badabadoc

per CAT-katelonian
En aquells dies Sant Nicolau Pistoler i els seus deixebles passejaven per les terres frontereres, quan es trobaren prop del seu camí una masia que sobre la porta tenia un rètol que deia "del Caserio, me fio".
No era doncs una masia sinó un hostal per als viatgers de la zona regentat per un masover foraster i panxut com un hipopòtam.
Sant Nicolau Pistoler i els seus deixebles entraren a la taverna del costat de l'estable, i demanaren ésser servits com Déu mana. Un grapat de nouvinguts s'arreplegaren junt als deixebles, i amb cara d'afamats vèien com Sant Nicolau Pistoler i els seus deixebles s'atipaven amb les millors carns i el millor vi de la contrada.
Enveient que no éren pas pocs els qui badaven enfront llur espectacle Sant Nicolau Pistoler digué: "En veritat us dic, esmaperduts, babaus i desamparats de terres nobles, que si em seguiu no us caldrà res, car viurem a la casa del pròxim i agafarem tot allò que se'ns plagui, menjar, beure, dones i riqueses obrant en nom de la caritat , puig no seré jo qui actuïi sinó el braç de Déu i la seva misericòrdia"
Dit això, demanà al pagès badabadoc que es desprengués de tota riquesa, i aquest, obedient davant la magnificència del mestre, li lliurà els quatre rals que duia a la butxaca, les dues dents que li quedaven i s'agenollà davant el mestre.- Oh mestre, ja no tinc ressss méssssss, nomésssss em queda la meva filla, pubilla i fadrina, que la sssssetmana que ve es casssssarà amb el masover panxut perquè hi tinc un deute de dos sous. Com que sóc un balaperduda, i no tinc ni ofici ni benefici us seguiré a tot arreu oh mestre!
Sant Nicolau Pistoler veié la pubilla del pagès badabadoc i li feu un gest de sospitosa decència. Tot seguit la prengué cap a una de les habitacions de l'hostal i li mostrà els secrets del trabuc que duia entre les cames.
En acabat es dirigí al masover panxut i li foté un tret a l'entrecuix, deixant-lo sense intimitats i li digué: "El deute del pagès badabadoc queda saldat, doncs els dos ous ja no els necessitaràs més".
Així fou com el pagès badabadoc i els altres nouvinguts s'uniren als deixebles de Sant Nicolau Pistoler.